Fläckigt var det här

Det är väl inne med fläckigt fortfarande va!? Bra! Jag har just precis skaffat mig några fler blåmärken…och förnyat ett också. Några sparkade jag upp själv (de ser värst ut) och några fick jag under sparringen.

Det var ett härligt tempo idag, med lagom blandning av styrka, snabbhet och kondition. Ja i mitt tycke då. Den kille som provade på thaiboxning för första gången i sitt liv, var supertrött redan innan halva passet hade gått, men han uthärdade på något vis ändå. Bra kämpat av honom! Ska bli spännande att se om han vågar sig tillbaka.😉

Många ”långa” kombinationer idag. Fyra raka slag följt av en rundspark. Hårt då. Efter ett antal sådana med båda sidor så blev det istället två rundsparkar. Snabba rundsparkar på räkning. Tre snabba raka slag följt av tre snabba rundsparkar. En stenhård höger följd av höger rundspark och tvärtom. Ja ni läste rätt, tvärtom. Vet ni hur ovant det var att BÖRJA med att sparka och sedan slå ett slag!? Kändes bakvänt på något vis. Därmed inte sagt att det inte var nyttigt, för det var det. Sparras man så är det en klar fördel om man kvickt slår ett slag efter sin spark.

Det blev fyra raka slag, två höger knän och två vänster knä också. Inte nog med det, ett gäng knäande på obestämd tid med först ena benet och sedan andra. Det var där jag knäade upp ett blåmärke.😛

Lite träning med fokusmittsarna hann vi också med. Först slå riktigt hårda slag av alla varianter; raka, uppercuts och krokar. När det var avklarat blev det samma sak fast lätt och snabbt.

Ingen renodlad fys idag för fem öre, utan det vanliga passet var slut där och sedan fick de som ville/orkade köra lite sparring. Jag var med och sparrades en stund, för hör och häpna; det är kul nu. Hade dessutom hyfsat med energi kvar, trots att jag svettats som en gris och säkerligen förbränt bra många kalorier.🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

