I thailinimentets ångor

Här luktar det thailiniment minsann! Smörjde precis in nacken, då den var i stort behov av linimentets undergörande effekt. Har riktigt ont där efter senaste thaipasset, fastän det inte kändes som om nacken tog så mycket stryk just då. SÅ mycket knäande var det ju inte!? Bara några övningar på räkning, sedan höger knä i 30 s, samma med vänster och till sist båda. C drog inte ens ner nacken särskilt hårt på mig som jag emellanåt gjorde på henne när det var min tur att knäa. Ändå har jag världens träningsvärk i nacken. Lustigt!

I övrigt körde vi en väldans massa sparkar på räkning igår och många kombinationer. Ett gäng hårda respektive snabba slag också. Hann inte ens med någon fys, så när passet avslutades och de som ville skulle sparra, så skippade jag sparringen till förmån för lite styrkeövningar och ordentlig stretching. Gjorde 50 fällknivar med 5-kilosmedicinbollen, samt lika många av min tränar-hela-magen-övning. Också med bollen. Puh, det kändes i magen kan jag tala om! Drog även till med en del ryggövningar där jag hade 2-kiloshantlarna till hjälp. Gjorde till sist plankan med tyngd på ryggen, men vid det laget var min kropp så slut så jag skakade redan från början och det var på håret att jag fixade 90 sek.

Ordentligt stretching på det, där jag märkte att det har varit dumt att jag inte haft tid till det efter varje pass, för nu gör det småont att gå ner i spagat med höger fram. Det gjorde det inte innan. Får skärpa till mig på den fronten så jag inte tappar min vighet! Kompensera med sådana övningar härhemma om jag känner att jag inte hinner med dem efter thaipasset.

Tiden gick väldigt fort igår, så helt plötsligt fann jag att det var 10 min kvar tills bussen skulle gå och där stod jag iklädd träningskläder och allt. Det blev ett väldigt snabbt ombyte och sedan fick jag uppbåda reservkrafter och springa till bussen. Precis när jag rundade hörnet så kom bussen, så det var på håret att jag hann med den.

 

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

