Snabb som en vessla

Det var något annorlunda pass idag. Började förvisso med vanliga kombinationer. Tre raka slag, en frontspark. Ökade sedan på till två frontsparkar. Lite olika slagkombinationer med uppercuts och krokar. Enbart krokar, fast både lågt och högt. Raka slag i kombination med två knän. Efter det blev det en väldig massa clinchande. Ordentligt clinchade, inklusive en övning där vi fick blockera den andre genom att se till att motståndaren inte kunde knäa en. Man vrider helt enkelt sitt eget knä åt sidan, så hela utsidan av benet ligger an mot motståndarens ben/knän. Samtidigt låser man den andres armar på en sida, med en smart rörelse med sin egna arm.

Clinchandet gick även det bra. Jag har blivit snabb på att dra ner den andres huvud så det blir svårt för motståndaren att göra något vettigt med armarna. Jag är dessutom stark i armarna och låser dem rätt bra i det läget, även mot motståndare som har betydligt mer kroppsvikt att lägga bakom sina rörelser.

Lite övningar med fokusmittsar hann vi också med. Hårda slag, respektive snabba slag. Efter det lite fys med diverse benen-10cm-ovan-golvet-övningar, varvat med 10 armhävningar. Sparring på det och idag fick jag kommentar om att jag var riktigt snabb när jag sparrades mot E! Kul, kul, kul! Rent allmänt känns det som om jag har blivit bättre i sparringen. 🙂 Dessutom är det konstant roligt nu. Lite synd att jag bara hinner vara med en kvart och missar de sista minuterna, men så är det när man inte vill missa bussen.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

