Blivit en dålig vana

Det har blivit en dålig vana att behöva springa till bussen efter träningen. Sparringen direkt efter huvudpasset har gjort att jag för det första bara har fem minuter på mig att stretcha och för det andra att jag får stressa som satan för att hinna med bussen. Jag får därmed selektera vilka muskelgrupper som känns viktigast att stretcha och bara ta dem. Kan glömma det där med att gå ner i spagat och så. Väljer jag att gå ifrån sparringen fem minuter tidigare så får jag bara sparras i tio minuter, vilket känns lite futtigt. Hur jag än gör blir det inte bra! Jag inser i alla fall att om jag fortsätter så här måste jag lägga in lite bättre träning på icke-thaiboxningsdagar och se till att verkligen stretcha och tänja då. Annars lär jag tappa förmågan att gå ner i spagat och inte ha en chans i helvetet att komma närmare split.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

