Guldkant på thaipasset

Det var allt lite guldkant på thaipasset. Ja så länge man bortser från att jag fick hjärnsläpp mitt i en övning där vi skulle slå höger, vänster uppercut, höger vänster rak, höger vänster rundspark. För helt plötsligt glömde jag av vilken hand jag skulle börja med, men rätade kvickt ut det. Min träningspartner var dock ännu värre och var helt väck redan från början. Flyttade mittsarna för tidigt osv…men vi redde ut det till slut så det gick att köra ordentligt och när det var dags för motsatt håll var det lugna puckar. Puh! Så guldkanterna då? Jo, den första var helt enkelt när vi clinchade och jag gång på gång fick höra att jag var så stark i armarna. Folk hade helt enkelt svårt att få övertaget över mig. E försökte till och med sig på att fälla mig, men se det gick inte heller. 😛

Den andra guldkanten var det faktum att jag struntade i sparringen och såg till att tänja och stretcha som bara den, utan att behöva stressa det allra minsta. SÅ skönt och extremt välbehövligt! Den allra sista guldkanten var att jag ökade på vikterna när jag gjorde plankan. Nu är jag uppe i 5 kg. 🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

