Mjukstartade med pållarna

Det blev ingen thaiboxning igår då jag åkte dit på en hejdundrande huvudvärk. Istället blev det mjukstart med ridning. Åkte dit på att rida A, men döm till min stora förvåning när han faktiskt gick ganska bra att rida. Orsaken? Han går på hackamore och det fungerar mycket bättre än när han har ett bett i munnen. Har han ett bett kan han nämligen inte låta bli att tjorva, men det slipper man alltså på hacket. Strålande! Inte nog med att jag kunde trava flera varv med honom i låg form, jag lyckades hålla honom på spåret också. Skritten var också prima med mycket energi. Låter som fantastiskt enkla saker och ja, det är det på normala hästar, men inte på honom. Hur som helst, han fick massor av beröm av mig.

Utöver ridningen blev det också en promenad med B och dräktiga M. Ingen längre runda, men tillräckligt för att de skulle känna att de fått röra på sig.  Sedan hjälpte jag och A till med de sista stallsysslorna; väga upp hö och byta vatten i boxarna. På det hela taget en lagom nivå av motion för mig tyckte jag. Delar av min kropp höll inte med. Åkte dit på en jäkla massa hosta när jag kom hem och känner mig rätt så trött. Nåväl, jag kan inte ta det hur lugnt som helst i en evighet, så hostan får jag ta. Hoppas bara jag överlever thaipasset imorgon. För jo, jag SKA komma iväg imorgon. Får bara se till att inte gå ut så hårt.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

