Överlevde

Så kom jag då äntligen iväg på thaiträningen igen. Alla tjejer tycks ha försvunnit ur gruppen under min frånvaro!? Ja bortsett från C då, men hon är alltid på plats. Hur som helst var det inte bara jag som åkt dit på influensa nyligen, så tränaren var snäll och tog ett lugnt pass. Uppvärmningen var skuggsparring (utan hantlar) och när vi kom in på själva träningsbiten så var det enbart boxning precis hela passet. Specifika övningar varvade med 3 min av mittshållaren-bestämmer-vad-träningspartnern-slår-för-slag-men-allt-ingår. Eftersom upplägget var sådant höll jag mig på en lagom aktivitetsnivå och hostade knappt. 🙂

Jag hade egentligen tänkt lägga av när ordinarie träningsdelen var över, men sedan skulle det vara lite boxningssparring och tja, jag råkade visst köra 15 min av det. Ingen fara på taket dock, jag tog det lugnt och höll mig lagom varm.

Stretchade efteråt och konstaterade att det långa träningsuppehållet har satt sina spår på vigheten. Jag kände mig vig som ett kylskåp igår. Kunde inte gå ner i ordentlig spagat och allt gjorde mer ont än vanligt. Trist, men jag lär väl arbeta mig tillbaka till rätt form på relativt kort tid. Åtminstone hoppas jag det.

Efter träningen var jag trött. Inte fysiskt halvdöd, mer jag-vill-lägga-mig-ner-och-sova-nu. Hade nog kunnat somna på bussen hem om jag velat, haha! Skönt att ha kommit igång med träningen igen i alla fall.

Tillägg: tisdagsridningen resulterade i träningsvärk på insidan av låren, vilket säkerligen gjorde sitt till att det gjorde ont när jag skulle stretcha efter thaiboxningen. Att jag fick träningsvärk är garanterat för att jag fick jobba så mycket med innerskänkeln i tisdags – A ville inte hålla sig på spåret, så jag fick hela tiden trycka ut honom.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Överlevde

  1. fjursen skriver:

    Vet du att du kan flytta inlägg i tiden! Det är bara att byta datum på det i läge ”snabbredigering”. kanske går i vanlig redigering också. Så nu kan du ta bort lite text och flytta detta inlägg till precis den plats du vill ha det! Även timslag kan du bestämma! / Fjursen

Kommentera

