Saknar formen

Det är hemskt vad jag saknar formen! Nästan tre veckors frånvaro från all träning gör verkligen inte underverk för kroppen.:/

Igår var jag på thaiboxning igen och då blev det ett normalt pass. Många slag- och sparkkombinationer. Lite knäande. Styrka varvat med snabbhet. Jag var patetiskt slut efter varenda delmoment. Konditionen är som bortblåst. När vi gjorde en massa sparkar på raken protesterade magmusklerna. Till och med rumpmusklerna sade ifrån och DET kan jag inte minnas när det senast hände. Styrkan är uppenbarligen inte heller riktigt som den ska vara. Jag överlevde i alla fall passet, till och med armhävningarna och situpsen på slutet. Det var sparring efteråt för de som ville, men jag skippade det och gick helhjärtat in för att stretcha. Det gjorde ont som tusan när jag skulle försöka gå ner i spagat och split. Måtte min vighet komma tillbaka snart! Helst tillsammans med kondition och styrka. Det suger att behöva arbeta upp alla de där förmågorna igen bara för att kroppen tog så mycket stryk av influensan.

Prima träningsvärk har jag idag också. Inte det minsta förvånande. Värst är det i ben- och rumpmuskler! Jag försökte råda bot på det värsta med en en timme lång promenad i solskenet. Det var skönt så länge musklerna var varma i alla fall.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

