Här blev man minsann mald

Det har varit riktigt dåligt med uppdateringar här på sistone, men jag lovar och svär att jag har hållit igång med både thaiboxning och ridning.

Gick på ett thaiboxningspass igår och det första jag fick höra när tränaren dök upp var att idag skulle vi minsann malas. Jo jo, det stämde riktigt bra det. Vi började med en enkel kombination av ett slag och en rundspark. Ökade sedan till tre slag och två rundsparkar, för att sedan toppa det hela med några rundsparkar på räkning. Efter det blev det ännu fler rundsparkar på räkning och hårda sådana. Varje person fick räkna till tio och då skulle vi sparka två sparkar per räkning. Blev rätt många sparkar per ben det kan jag tala om.

Vi gick ut till säckarna efter det och drog till med ännu fler sparkar. Först ett antal stenhårda lowkicks, varpå vi sedan skulle göra både en lowkick och en i midjehöjd. På räkning.

Vi maldes ner ytterligare när det sedan blev dags för fokusmittsar och en massa slagövningar. Givetvis inkluderades att slå sig  fram och tillbaka längs med hela salen ett antal gånger. AJ sade de trötta armarna. Passet rundades av med arm/axelövningarna med medicinboll. Behöver jag säga att kroppen skakade när vi var klara?

Ni kan tro att jag skippade allt vad egen fysträning hette efter det passet. Stretchade däremot riktigt ordentligt och det känns som om jag börjar komma tillbaka så smått på den fronten.🙂

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

