Nivea Deo Pure & Sensitive

Jag har under någon veckas tid buzzat Nivea Deo Pure & Sensitive. Det är en antiperspirant som är helt fri från alkohol, parfym, färgämnen och konserveringsmedel. Således väldigt mild, men även vårdande, då den innehåller både avokadoolja och kamomillextrakt. Pure & Sensitive skyddar dessutom mot svett och dålig lukt i upp till 48 timmar.

Håller den vad den lovar? JA! Jag har utsatt den för hårda prövningar. För det första är jag en sådan person som håller armhålorna fria från hår. Jag går ett steg längre än att raka mig; jag epilerar mig. Vanligtvis brukar jag inte sätta på deo samma dag som jag har epilerat armhålorna, det brukar helt enkelt svida och bli irriterat då. Buzzandet till ära så frångick jag den principen och testade att sätta på lite Pure & Sensitive och till min stora förvåning gick det alldeles utmärkt. Det sved inte, utan lugnade snarare den irritation jag redan hade fått av epileringen. Inte illa va!?

Den andra prövningen jag utsatte den för var att sätta på mig en topp, som när jag blir varm brukar få fula fläckar under armarna. Även det testet klarade Pure & Sensitive. Där var inte minsta tillstymmelse till vare sig blöt fläck eller sådana där lite vitaktiga spår som kan uppstå när man använder en viss deo.

Den tredje prövningen blev förstås thaiboxning, där jag alltid svettas floder och inte precis brukar lukta mumma direkt efter avslutad träning. Även här blev jag slagen med häpnad. Efter ett hårt thaiboxningspass så luktade jag inte svett under armarna!

Hur är det då med att den ger effektivt skydd i upp till 48 timmar? Jo, även det stämmer rätt så bra. Jag struntade i att sätta på deon en dag och konstaterade att föregåendes deoapplicering höll.

Nivea Deo Pure & Sensitive är helt ärligt den bästa antiperspirant jag någonsin har använt och jag kommer utan tvekan att fortsätta med den. Den är dessutom rätt billig, kostar ca 30 kr i affären. Ska jag hitta någon som helst negativ aspekt så är det att den tar rätt lång tid på sig att torka. Det är allt. I alla andra avseenden är jag otroligt nöjd med den. Rekommenderas varmt!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

