Ljuva träningsvärk?

Jag var lite ironisk i rubriken. På ett sätt gillar jag träningsvärk, för det säger mig att jag har låtit mina muskler jobba ordentligt, men det är så lagom kul att knappt komma upp ur sängen pga att kroppen värker. Stel som en pinne är bara förnamnet idag…

Orsaken till att jag varken kan skratta, gå eller lyfta på armarna utan att det gör ont? En kombination av ridning och thaiboxning. Jag red två hästar i söndags, entimmespass på båda, vilket redan under måndagen hade gett känningar i främst låren. Sedan körde tränaren hårt med oss på thaiboxningen på måndagskvällen. Det inleddes med uppvärmning med hantlar. Jag körde med de tunga hantlarna igen, vilket jag inte gjort på två (!!) månader. Sedan bestod passet av väldigt mycket knäande, en del hårda slag/spark/knäkombinationer, 60 rundsparkar på raken för vardera ben (där protesterade mina magmuskler), samt en del clinchande. Avslutades med 5 min egen seriös magträning, vilket jag följde upp med ytterligare 5 min magträning där jag gjorde 60 fällknivar med 5 kg medicinboll. Också något jag inte gjort på evigheter. Jag kan lugnt påstå att samtliga magmuskler tränades ordentligt, vilket min träningsvärk bekräftar.

Utöver träningsvärken har jag numera ett rött/färgskiftande vänsterknä. Hade ett fåtal blåmärken där sedan fredagens sparring och bättrade på/utökade dem med allt knäande under måndagen. Det ser förjävligt ut, men så här två dagar senare så gör det inte längre ont. Ja om jag inte trycker på det med flit då. 😉

Vi får se vad dagens thaiboxningspass ger!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

