Premiärjoggning och hästfrossa

Igår blev det premiärjoggning minsann! Sprang min 6-kilometersrunda i mitt kan-springa-hur-länge-som-helst-tempo. Kände mig stark och var mäkta nöjd när jag sprungit klart, även om tiden var sämre än när jag slutade springa i somras. I och för sig inget märkligt med det.

Trots att jag tycker mig träna hela kroppen nuförtiden, så har jag tydligen missat ovansidan av låren, den del närmast knäna till. Det var där jag vaknade upp med träningsvärk tidigt imorse. Dagen har sedan varit fylld av hästaktiviteter fram till mitt på eftermiddagen. Jag var nära att åka dig på att rida tre hästar, men istället blev det två. Uteritt och lite ordentligt arbete i paddocken på Fjödur och enbart arbete i paddocken på Arvakur. Under av alla under så var Arvakur rolig att rida idag! Han gick hur fint som helst, både i skritt och trav. Berusad av min framgång drog jag till med lite volter, halter och sidförande rörelser och även det klarade han galant. Minsann, han kan när han vill! Nu återstår att se om dagens ridning resulterar i någon träningsvärk imorgon. Man vet aldrig..

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Hästar, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

