Tillbaka till bloggandet

Det blev ett oplanerat sommaruppehåll i bloggandet, men nu är jag tillbaka. Jag har hållit igång träningen även om thaiboxningen fick stryka en aning på foten i och med Stockholmsresan och efterföljande besök. Jag har dessutom varit rätt distraherad av J och tankar på flytt och annat. För de som inte vet det kommer jag flytta tillbaka till Stockholm så snart en lämplig lägenhet dyker upp. Ridning lär det inte bli så mkt av då, men det vore bra om jag höll igång kampsportandet i alla fall. Somliga (läs: J) försöker få in mig på MMA, men jag tvivlar på att det är något för mig. Om thaiboxning ser brutalt ut emellanåt är det inget mot min bild av MMA. Men man ska aldrig säga aldrig. Det kan hända att jag testar och får blodad tand…eller så nöjer jag mig med att låta J lära mig vissa saker.

Vill ni ha en uppdatering på hur thaiboxningen går nuförtiden? Min frånvaro hit och dit på en vecka där, två veckor där osv under det här året har resulterat i att min vighet inte är vad den borde vara. Visst kommer jag fortfarande ner i spagat med vänster ben fram, men det är inte lika smärtfritt att hålla den positionen längre. Spagat med höger ben fram ska vi inte tala om hur långt kvar det är till. Usch och fy! På konditionssidan ligger jag åtminstone bra till och jag har utvecklats mycket i sparringen. Det om sparringen var tränarens ord för någon vecka sedan! Jag är definitivt inte bra enligt mina mått mätt, men jag är åtminstone bättre än usel. Rör på mig bättre, hittar fler luckor och är mer aggressiv. Tar inte lika mycket stryk. Får sparras med fler av killarna nu, även de som är lite bättre.

Styrkemässigt har jag fallit för armhävningar på medicinboll. Jättebra för kroppen att behöva balansera samtidigt som armhävningarna görs, det är så många fler muskler som tränas då. Förra veckan provade jag även på att göra armhävningar på stående hantlar. Såg tungt ut, men visade sig vara enklare än de på medicinbollen! I fredags fick tränaren mig till att testa ytterligare en variant, som resulterade i prima träningsvärk i armarna. Det var armhävningar med en 5-kilos tyngd på ryggen. En stor viktskillnad för mig som bara väger 49 kg.

För övrigt är det nog inget nytt som har hänt på thaiboxningen. Det har varit väldigt få på plats, det var först i augusti som folk började återvända. När höstterminen startar i september hoppas jag på nya ansikten. Det vore helt enkelt kul med lite nytt folk, men vi får väl se.

När det gäller hästarna har jag varit väldigt frånvarande från ridningen. Har bara ridit ett fåtal gånger denna sommar. Hästarna är i och för sig långt ifrån i någon toppform, så jag har egentligen inte missat något. Fleygur (ja det blev det namnet) tappade all fölpäls för några veckor sedan och ser mer ut som en liten stor häst, än som något föl. Har sin mors färg. Går dessutom numera ihop med lille T, ett föl i samma ålder som honom. Kul att han har en lekkompis!

Vad mer? Jo, på Stockholmsresan var jag äntligen ute på mitt älskade landställe igen, för första gången på 12 år! Mitt paradis på jorden. En liten ö i Stockholms skärgård. Älskar fortfarande att vara därute och den här gången hade jag min fina kamera med mig och fångade en hel del vyer på bild. Njut av dem lika mycket som jag gör. Klicka på bilden för att komma rätt..

Shopaholicen/klädmonstret i mig har vaknat till liv också. Jag skriver det lite skämtsamt, för jag har vett nog att inte spendera mer pengar än vad jag har, men oj vad jag fönstershoppar! Dreglar över det ena och det andra plagget. Det finns så mycket snyggt därute om jag bara hade haft råd. För även om det inte syns särskilt ofta på mig så skulle jag vilja klä mig snyggt, jag har bara inte prioriterat kläder för fem öre de senaste åren. Inte med min ekonomi. Mest struntat i hur jag sett ut bortsett från enstaka gå-ut-plagg. Nu har jag dock gallrat rejält i garderoben. Väck med alla kläder jag inte har använt på hur länge som helst, trasiga plagg och sådana som jag inte tycker jag passar i längre. Med garderoben nästan halverad finns ett uppenbart behov av att fylla på med nya kläder och det är i den änden jag befinner mig nu. En mycket farlig ände. Med en pojkvän som älskar färgglada kläder har jag dessutom vågat mig in på nya marker. Jo jag hade förvisso tjuvstartat lite där innan, men nu steg motivationen rätt många snäpp, så flertalet av de plagg jag har lyckats inhandla är riktigt glada i färgerna. Jag ska till och med våga mig på ett plagg som har gult som bakgrundsfärg. Måste förstås länka till den, för den är himla läcker i mina ögon. Här är den.

Det var en liten uppdatering. Framöver kommer jag plåga er med buzzningsrapporter också, för nästa vecka har det blivit dags att börja buzza schampo och balsam. Mer om det då.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Hästar, Thaiboxning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

