Första testet av Pantene Pro-V

Idag har jag äntligen provat några av produkterna från Pantene Pro-V. Buzzar som sagt var dem i egenskap av Buzzador. Tvättade håret med schampo för normalt/tjockt hår och lade sedan i balsam, lät verka och sköljde ur. I med lite värmeskyddande spray, som även ger glans. Perfekt innan användning av hårtork, värmespolar och dylikt. Det serien är tänkt att göra för mitt hår är att skydda mot värme/stylingskador, förebygga kluvna hårtoppar och förbättra fuktbalansen.

Hur håret känns? Än så länge bra. Något jag är noga med när det gäller mina hårprodukter är att håret inte ska kännas nedtyngt efteråt och vara lätt att reda ut. Det uppfyller dessa produkter än så länge. Steg två lär jag upptäcka imorgon, för det har att göra med hur länge jag kan gå utan att jag känner att håret måste tvättas igen. I övrigt kan jag tillägga att håret blir väldigt mjukt och glansigt och den värmeskyddande sprayen jag lade i sist är bra mot frizzighet.

Jag har en negativ sak att säga i nuläget, men den är långtifrån negativ för alla. Jag tycker den värmeskyddande sprayen har alldeles för stark lukt. Många hårprodukter har just det, så det är inget konstigt, men jag brukar föredra sådana som inte luktar så starkt.

Tog en bild på håret också, eller snarare försökte. Den blev tyvärr inte så bra. Där är i alla fall håret nytvättat och nästan helt torrt.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Buzzador. Bokmärk permalänken.

Kommentera

