Träna inte om du inte mår bra

Igår gjorde jag misstaget att träna fastän jag inte mådde så bra. Lätt huvudvärk och konstig mage var vad jag ignorerade. Inte nog med det, ny termin innebar massa folk på plats så det var varmt och trångt i salen. Dessutom var jag osmart nog att gå ut hårt redan från början.

Vi körde sparring större delen av passet, hade bara ett gäng sparkar mot mittsar på slutet. Jag var mer död än levande redan halvvägs genom passet och slarvade dessutom med drickat. Inte så att jag inte drack något, men jag drack inte så ofta som jag borde ha gjort. När passet var över var jag således ett vrak. Huvudvärken var värre, jag var skakis och totalt illamående. Fixade inte ens att få i mig vatten.

Kontentan av det hela; gå inte till träningen om du inte mår bra. Varför jag faktiskt gick trots att jag inte mådde bra, var för att jag hade dåligt samvete över att jag hade missat träningen i fredags, men jag borde ha stannat hemma ändå.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

