Hyfsat lugnt träningspass

Gårdagens träningspass fick bli hyfsat lugnt. Jag var inte det minsta träningssugen, då för lite mat och sömn har satt sina spår, samt att jag fortfarande har problem med höger axel och arm. Överansträngt dem vid något tillfälle, sedan har saken inte blivit bättre av att jag har suttit dumt vid datorn och legat tokigt när jag har sovit. Thailiniment lindrar, men det jag behöver är tid borta från datorn och ta det lugnt på träningarna.

Således körde jag bara med lätta vikter igår. Att studsa medicinbollen kändes löjligt lätt första omgången, men redan andra omgången började min axel och arm att protestera och tycka att jag skulle lägga ned hela övningen. Tredje omgången skrek de åt mig att jag var en idiot som fortfarande höll på, men jag kämpade envist på. Jag menar kom igen, 3 kg!?? Det är nästan som att studsa en luftboll när man är van vid 5 kg.

För övrigt var det lite annorlunda pass igår. Inga direkta kombinationer, utan fokus låg på teknik. Vi hade två högerrundsparkar, mellansteg, två vänsterrundsparkar. Sedan var det samma sak fast med en spark. Rundsparkar med mycket kraft på räkning, sedan tillbaka till tekniksparkandet fast i tempo. Efter det bytte vi ut rundsparken mot frontspark, så höll det på så där. Samma princip gällde för slagen sedan. Hårda raka slag. Krokar. Uppercuts. Dock blev det aldrig någon tempoövning för slagen. Vi clinchade lite också och jag försökte ta det lugnt och lyckades måttligt bra. Det gick helt åt skogen när jag clinchade mot K, för han tog i, vilket gjorde att jag tog i…

Jag var i alla fall nöjd när jag hade tränat klart. Mådde marginellt bättre även om jag var hungrig och ja, på det hela taget glad att jag inte hade gett upp som jag var så nära att göra innan träningen började. Ja ni tror det kanske inte, men redan på bussen funderade jag på att kliva av och gå hem istället. Väl framme innan jag bytt om, funderade jag också på att skita i alltihopa. Nu gjorde jag som tur var inte det, men jag ville bara att ni skulle veta att även jag har mina riktigt dåliga dagar då det här med träning verkligen inte står högt upp på listan.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

