Slutomdöme om Pantene Pro-V

Jag har i egenskap av Buzzador de senaste veckorna regelbundet testat Pantene Pro-V:s nya hårvårdsserie. Håret är verkligen jättefint som nytvättat; blankt och mjukt, plus att det känns som om det blir snäppet fylligare. Detta trots att serien jag har testat är för normalt/tjockt hår och alltså reparerar och skyddar. Så långt så väl. Tyvärr finns det vissa saker som inte riktigt fungerar för mig. Mitt hår ser fett och tråkigt ut redan andra dagen, så de här produkterna skulle jag egentligen rekommendera till någon som gillar att tvätta håret dagligen. Vidare fixar inte min känsliga hårbotten regelbunden användning av dessa produkter. Enstaka användningar här och där, som när det är dags att göra sig fin innan en fest eller så, det kan jag mycket väl tänka mig. Hårinpackningen går däremot fint oavsett i och med att den inte behöver användas så ofta. Prima för när man vill ge håret en liten boost.

Den värmeskyddande sprayen med glanseffekt, var som jag nämnt tidigare för stark i doften för mig, men för övrigt bra. Jag kan tänka mig att folk med frizzigt hår skulle ha extra stor glädje av den, då håret lägger sig ner av det.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Buzzador. Bokmärk permalänken.

Kommentera

