Döda ben och rumpa

På gårkvällens pass hade vi några övningar som har fullkomligt tagit kål på mina ben och rumpa. Bovarna i dramat var med all säkerhet en massa knäböj med hantlar, samt en mittsövning där vi skulle varva tio snabba frontsparkar med tio knän ända tills tränaren sade stopp. Jag vet inte hur länge vi fick hålla på med den övningen, men redan när högerbenet fick jobba första gången så började benen protestera lite. Sedan bytte vi till vänster ben lagom till att de flesta tänkte att NU orkar vi inte mer. Mjölksyran låg inte långt ifrån, det säger jag!

Rent allmänt var passet av sådan karaktär att de flesta var våta fläckar när det var slut. Massa övningar som gjorde att vi fick ta ut oss. Min favoritövning från igår, som dock inte var jobbig, var en där vi körde tre hårda raka slag, tog ett steg in och drog till med en hård armbåge. Synnerligen tillfredsställande smällar blev det i fokusmittsarna! Jag är riktigt nöjd med styrkan i det jag gjorde.

På fysdelen hade vi först studsa medicinbollar mot väggen och det var jobbigt att köra den övningen efter alla hårda slag. Armar och annat var redan trötta! Som grädde på moset fick vi köra armhävningar på medicinboll och det var verkligen inte kul. Mina armar skakade av trötthet redan innan vi skulle göra de där armhävningarna. Jag fick med mycket möda till de första tio ordentligt, men när vi efter 2 sekunders vila skulle göra ytterligare tio gav jag upp. Det var bara att gå ner på knä och göra dem. Det kändes som ett misslyckande.

Passet var egentligen slut där, men då jag hade ork kvar på andra ställen än i armarna, så drog jag till med fem minuters magträning. Lite blandade varianter på situps, med och utan tyngd. Det gäller att hålla igång!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

