Summering av året

Årets sista dag och det var en halv evighet sedan jag senast bloggade. Jag kan konstatera att som träningsår betraktat så har det varit riktigt uselt. Istället för att satsa på de mål jag satte upp i början av året, så har det gått bakåt. Jag har tränat mindre än jag brukar, till och med tappat i muskelstyrka på sina ställen. Inte alls vad jag hade tänkt mig.

På det personliga planet har det hänt desto mer. J kom in i mitt liv och vände upp och ned på hela min värld. Det är så det blir när man möter sin själsfrände – allt bara klickar och det gör ont att vara utan sin andra halva. Så, inför 2013 väntar ett helt nytt liv. Jag vänder åter till mina barndomstrakter, blir sambo igen och får en helt ny spelplan på jobbfronten. Det kan väl inte annat än bli bra? Att jag sedan får försöka hitta en ny klubb att träna hos (jag kommer sakna min gamla fina klubb härnere) och hoppas att det går att väcka liv i de numera halvslumrande musklerna, det är en annan femma. Någon soffpotatis planerar jag åtminstone inte att bli! Dessutom kommer jag ha nära till underbara grönområden och stränder, det blir toppen för promenader, löprundor och annat!

Jag hoppas att både jag och ni mina läsare får ett underbart Gott Nytt År!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Summering av året

  1. Jea skriver:

    Det kommer att bli jättebra, trots att jag kommer att sakna dig.
    //
    J 😉

Kommentera

