Bra början på året

Efter totalt flyttkaos har jag nu bott på min nya ort i en vecka och jag kan bara konstatera att jag har hittat hem på så otroligt många plan. Det är så rätt att vara sambo med älsklingen, lägenheten passar mig bra och området där jag bor är toppen. Ett stenkast till underbar(!) natur och överallt är alla gator och vägar namngivna efter något växtrelaterat.

Träningsmässigt nöjer jag mig med det arbete som det innebär att packa upp och fixa och dona i lägenheten. Det återstår en hel del kartonger, men det lär väl hamna på plats så småningom. Emellanåt slänger jag in några situps och armhävningar också, bara för att. Promenader står förstås också högt på listan. Idag var det en helt underbar vinterdag, kall och klar, så det blev en entimmespromenad  med sambon. En vandring ner till vattnet, eller ja, isen blir det vid det här laget. Woaw, bara woaw. Vatten, berg, träd. Jag gick omkring med ett konstant fånleende, så lycklig var jag. Då har jag tydligen inte sett det bästa än, det blir en annan promenad.

Just promenadrundan hade jag ingen kamera med mig, men jag kunde inte låta bli att smita ut igen efter lunchen och då ha kameran i högsta hugg. Så, ett fåtal bilder lär dyka upp här så småningom!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

