Bilder på gång

Jag har haft ett alldeles för långt uppehåll på bloggandet sedan jag flyttade upp, men jobbet har tagit nästan all min energi. Det är först nu jag har vant mig vid tempot och har någon form av ork över när jag faktiskt är hemma.

Ännu njuter jag av hur fantastiskt underbart det är att ha så nära till natursköna områden. Igår kväll satt jag och sambon och bara njöt på en bänk nere vid Mälaren. Lyssnade på fåglarna och det rogivande vågskvalpet, insöp den gröna växtligheten, solskenet som värmde gott på huden och bara fick oss att må bra. Den där tiden trollade bort åtta timmars arbetsdag med stress och press. SÅ skönt.

Jag har fotat lite. Häromveckan fick kameran föreviga liljekonvaljer och gullvivor som nyligen börjat slå ut. Det blev även bilder på den lilla paviljongen eller vad jag nu ska kalla den. Egentligen har det väl säkert varit någon form av utkikspunkt eller vaktpost en gång i tiden. Den ligger på en kulle mitt i växtligheten, med utsikt över vattnet åt två håll. Jag kan föreställa mig att den har varit rätt vacker i all sin enkelhet en gång i tiden. Innan idioter började spraymåla diverse budskap på den och innan tidens tand nötte bort en del av det blommönster som finns i taket och längs med ”fönstervalven”. Tänk om den hade rengjorts och rustats upp till sin forna glans! Den hade blivit det perfekta målet för hemliga romantiska möten.

Alla dessa bilder hade jag förstås tänkt dela med mig av. De ligger just nu i datorn och väntar på att behandlas så de hamnar i rätt storlek och med min logga på. Återkommer när det är fixat, men ni ska veta att ni har något att se fram emot!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Fotografering, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

