Buzzar Philips SatinPerfect Wet & Dry epilator

Nu var det dags att agera Buzzador igen och buzza Philips SatinPerfect Wet & Dry epilator. Möjligheten att buzza den kom som en skänk från ovan, eftersom jag efter ett halvårs velande äntligen bestämt mig för att jag skulle hitta en ersättare till min gamla epilator från Braun. Det var helt enkelt inte så mycket att fundera över, jag gjorde slag i saken och anmälde mig till kampanjen, ilade till webshoppen och säkerställde ett ex av epilatorn.

Leveransen var snabb och häromdagen kunde jag glatt öppna mitt paket. Första intrycket var att den var snygg. Lite blommönster på den piggar alltid upp! Här nedan ser ni förpackningen.

epilator1Paketet består dels av den vanliga epilatorn med brett huvud och två hastighetslägen, dels av precisionsepilatorn som gör det lätt att komma åt på de mer svåråtkomliga och känsliga ställena. Bikinilinjen är förstås ett sådant ställe.

Om epilatorsetet står det så här:
Len hud snabbt och effektivt
– Extra brett huvud för optimal hårborttagning i ett drag.
– Opti-Light hjälper dig upptäcka små, tunna hårstrån

Bekväm epilering
– Wet and dry-funktion för skonsam epilering i och utanför duschen.
– Keramiska pincetter som skonsamt avlägsnar även tunna och korta hårstrån.
– Tillbehör som lyfter håren, masserar samt tar bort hår som ligger platt.
– Skivor som skonsamt avlägsnar hår utan att dra i huden.
– Hypoallergena silverjonskivor för maximal hygien.

Lösningar för känsliga områden
– Extra precisionsepilator för känsliga/svåråtkomliga områden medföljer.

Jag kan säga att tillbehöret som ska lyfta håren och massera huden tog det mig ett tag att få på plats, bara för att jag från början inte insåg att det fanns en del från det normala huvudet som jag kunde lyfta bort. Först efter det gick det att sätta på den andra delen. Stod ingenting i instruktionerna heller om saken. Jag kände mig rätt dum som inte insåg hur enkelt det var från början, men på min gamla epilator så satt det där tillbehöret på direkt och så kunde man välja att plocka bort det. Jag hade föredragit samma sak här, så jag slapp hålla på och byta och ha mig.

De två olika hastighetslägena justeras med att trycka olika många gånger på en och samma knapp. Det där med att bara ha knapptryckningar till flera funktioner känner jag igen från andra produkter de har och det störde mig redan då och stör mig nu med. Vad är det för fel på att ha en knapp som du skjuter i olika lägen? Lättare att justera enligt min mening. Jag får vara glad att den åtminstone indikerar med en symbol i vilket läge den befinner sig. Det snabbare läget, som är det första man hamnar i, rycker fler hårstrån per sekund. Det andra läget är långsammare och rycker sålunda färre hårstrån åt gången.

Ljudnivån på epilatorn är i princip densamma som på min gamla, dvs den väsnas mer än en rakapparat.

Den lilla ljusfunktionen var jag skeptisk till innan jag faktiskt provade epilatorn och den började lysa. Faktiskt är jag väldigt nöjd med att ljusfunktionen finns, för med det befintliga ljus som är i mitt badrum så är det svårt att se alla hårstrån ordentligt. Det här lilla extraljuset var precis vad som behövdes för att jag skulle se om jag lyckats ta alla hårstrån eller inte. Tummen upp!

Gällande effektivitet med att ta håren så får jag säga att den är enormt mycket mer effektiv än min gamla på att faktiskt få med sig håren. Även riktigt korta hår rycks upp med hårroten och efterlämnar den här släta, lena huden. Med gamla epilatorn behövde jag köra en gång i veckan just för att den inte fick med sig även kortare hår. Med den nya epilatorn tror jag definitivt inte att jag behöver det. Silkeskänslan sitter i. Underbart! På minussidan så är jag rödprickig, irriterad i huden en längre tid. Detta trots att jag i vanlig ordning körde med oparfyrmerad after shave efteråt (jo, det är rena mirakelmedlet på mig normalt!). Frågan är om min hud bara behöver vänja sig vid den nya epilatorn. Den var van vid min gamla, men jag vet inte hur stor skillnad det gör att den nya är i annat material och får med sig mer. Återstår alltså att se.

För att återgå till positiva saker; den här epilatorn är sladdlös och fungerar dessutom att använda i duschen också! Alltså effektiv både på torr och våt hud. Slår min gamla med hästlängder på den fronten. Epilatorn är snabbladdad och ska räcka hyfsat lång tid att köra på en laddning. Nu har jag bara kört benen en gång med den, men vi får se hur länge den håller sig laddad. Det här att den är sladdlös är helt perfekt, för jag höll på att bli vansinnig med den gamla med sladd då jag saknar ett ordentligt eluttag i badrummet.

Precisionsepilatorn då? Den har jag testat på våt hud nu. Nästan bedrägligt behaglig att köra på våt hud, det kändes nästan ingenting alls. Smidig med det lilla formatet, perfekt för bikinlinjen och finjustering av hår under armarna. Röd blev jag dock efteråt. Vi får se hur länge det håller i sig. Jag ska så klart testa den flera gånger, både på våt och torr hud.

Jag hoppas att min hud vänjer sig vid den här epilatorn, för jag gillar helt klart den silkeslena effekt som uppstår och håller i sig.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Buzzador. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Buzzar Philips SatinPerfect Wet & Dry epilator

  1. agbl skriver:

    Hamnade här hos dig, då jag också buzzar samma produkt och skrivit ett inlägg i min blogg. Det låter ju hoppfullt att du tycker att precisionsepilatorn känns bedrägligt behaglig…själv upplevde jag fösta testet som tortyr! Hoppas att jag vänjer mig…
    Kikade även på dina kattbilder; underbara!!!
    Ha det gott!/Agneta

    • h7elieng skriver:

      Ah men se där! Jag tror du kommer vänja dig, de första gångerna är alltid värst.
      Kul du gillade kattbilderna också.🙂
      Ha det bra du med! Å lycka till med det fortsatta epilerandet!

Kommentera

