Buzzning 2

Här kommer min andra buzzning om Philips SatinPerfect Wet and Dry. Jag har vid det här laget testat den på alla möjliga sätt. I duschen så måste jag säga att det känns ingenting alls när man epilerar. Tyvärr tar den håren sämre då också, kanske för att håren tenderar ligga slickade mot huden då.

När det gäller de två olika hastigheterna så blir jag inte klok på vilken som är bäst. Den snabba hastigheten känns inte lika mycket, men å andra sidan verkar epilatorn slarva mer då. Hårstrån som lätt borde tas missas, även när jag går över den igen och igen. Det brukar sluta med att jag plockar fram precisionsepilatorn på alla de hårstrån som den vanliga vägrar ta. Den lilla missar aldrig. Den långsamma hastigheten gör att epileringen känns mer, men jag inbillar mig att den tar bättre. Hårstråna bryts inte, vilket faktiskt händer med den snabba hastigheten. Fortfarande är det så att vissa områden ändå är svårare att ta. Direkt på smalbenet har den alltid problem med att rycka håren, oavsett hastighet, vinkel eller hårens längd. Likaså på knäet. Övriga ställen går betydligt bättre.

Min hud reagerar fortfarande en hel del på den här epilatorn, men det har blivit marginellt bättre. Det röda sitter inte i fullt så länge, men fortfarande längre tid än vad det gjorde med min gamla epilator.

Antalet hårstråna som växer under huden har faktiskt blivit färre. Jag tror mycket av det beror på att den här epilatorn tenderar rycka mer i huden. Det försvinner helt enkelt en hel del döda hudceller vid epileringen.

På det hela taget blir slutomdömet för den här epilatorn 3 av 5. Jag älskar designen, att den är sladdlös och att man hinner epilera flera omgångar på bara en laddning. Den är också snabbladdad. Smidigt att använda på både torr och våt hud, vilket man nu föredrar. Precisionsepilatorn  är en hit hos mig. Den tar visserligen extremt få hårstrån åt gången, men det går fortfarande snabbare än att sitta med pincetten. Den är lätt och behändig. Den vanliga epilatorn uppskattar jag lampan på och att den klarar av att ta hårstrån som är riktigt korta (med viss övertalning – ibland måste jag sluta sträcka huden eller ändra vinkeln marginellt för att lyckas), men jag tror faktiskt att huvudet hade kunnat vara lite smalare. Med nuvarande bredd kan jag inte använda den under armarna, för det blir fel vinkel på den, den äter upp huden då. På mina smala ben med alla vinklar och vrår så är det också överflödigt med bredden. Rätt ofta missar den ett gäng hårstrån även om man som jag är väldigt noggrann vid epileringen. För långa hårstrån bryts lätt av. Lagom epileringslängd är ungf 2-3 mm. Benen blir i alla fall silkeslena, om än rödprickiga i mitt fall. Silkeskänslan sitter i länge.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Buzzador. Bokmärk permalänken.

Kommentera

