Nu jäklar!

Körde ett träningspass i onsdags och ett idag. Det i onsdags skulle vara ett ”lätt” träningspass, men blev lite hårdare än så. Fick blåmärken av att hålla mittsarna åt älsklingen. *host* För att inte tala om prima träningsvärk på alla möjliga ställen. Inklusive axlarna, vilket jag ser som ett stort plus. Det idag låg på en mer normal nivå, utan att för den sakens skull vara slött. Ingen av oss hade några energimängder att tala om innan träningen, då vi bara hade ätit frukost under dagen. Lunchen uteblev…Så utifrån det sett var det extremt bra kört av oss! Frågan är om vi ska lyckas komma igång med träningen nu? Hade varit skönt och väldigt, väldigt nödvändigt. Jag kan inte låta bli att tänka ”how far I have fallen” varenda gång vi kör ett pass efter ett alldeles för långt träningsuppehåll. Musklerna hinner försvinna fullständigt. Nej okej, inte riktigt så illa, men nästan. Det går inte att göra lika många armhävningar och jag får numera träningsvärk av situpsen. Massa annat också. Konditionen är väl i alla fall okej, tack vare promenaderna, men inte mycket mer än så. J fick mig till att göra ett fåtal situps av versionen benen-runt-hans-midja, gå ner med kroppen nästan hela vägen ner till golvet och upp igen. Stön! I våras fixade jag hyfsat många sådana. Idag inte mer än tio, totalt  och med en mikropaus där jag beklagade mig över att jag höll på att glida ner. Bättre än inga alls i alla fall, om jag ska försöka se det positivt.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

