Oväntad typ av träningspass

Idag skulle ha varit dagen då jag fick köra ett pass med min personliga tränare. Tyvärr blev det uppskjutet en vecka, vilket jag fick reda på kl 18. Alltså två timmar innan passet, när jag som bäst satt och åt. Grymt irriterad över att jag fick reda på det så sent, för annars hade jag sprungit på ett hederligt thaiboxningspass idag. Nu hade jag redan missat det. Alternativ två som jag övervägde var att gå på boxpasset kl 19, men eftersom jag nyligen fått i mig mat så var det inte riktigt att tänka på att köra ett konditionspass med högt tempo så tätt inpå födointag. Därmed blev det alternativ tre, vilket var att hänga med sambon och spela badminton med ytterligare två personer.

Innan jag går inte på detaljer om hur det gick så kan jag påpeka några saker. Det första är att jag hade inte spelat badminton sedan högstadiet. Det där med att träffa bollen som man ska är fullständigt bortglömt och reflexerna funkar inte riktigt. Det andra är att jag för närvarande egentligen inte äger ett par inomhusgympaskor. Mina gamla är lite för tighta och gummit i dem är totalt intorkat. Jag hade tänkt slänga dem, då jag har beställt ett par ordentliga inomhusgympaskor som kommer bli hur bra som helst. Hade som sagt inte planerat hänga med på badminton idag. Till på köpet kan jag tillägga att jag var på dåligt humör efter att ha fått träningsplanen sabbad.

Nu kan jag tala om hur det gick; uselt. Eller okej, sista setet vi hann påbörja innan tiden rann ut började kroppen och hjärnan fatta att det var badminton jag sysslade med. Jag lyckades få till några bra slag, bland annat en smash, men det var så dags då. Innan dess var det bara en lektion i att uthärda förödmjukelse. Ja enligt mig, de andra brydde sig inte. Jag bara hatar att vara dålig på något och dålig var jag utan tvekan. Fixade inte att serva (blir till att tjuvträna härhemma), missade bollar jag tyckte jag borde ha tagit. Ja, det gick verkligen så illa som jag trodde det skulle gå. Å skorna, herregud så dåliga! Eftersom jag dessutom hade glömt vilka strumpor jag hade på mig, så hade jag alldeles för tjocka strumpor, med påföljd att jag mosade mina tår. Jag har nu tre blåa tånaglar. Vänster stortå, höger stortå och tån precis bredvid. Den vänstra är absolut värst, men det är ju den nageln som gick åt pipsvängen då när jag höll på med löpning och kickboxning. Den är uppenbarligen väldigt känslig nuförtiden.

Nåväl, någon form av motion är åtminstone bättre än ingen! Fick stretcha mina ömma muskler också, för ni ska inte tro att träningsvärken från måndagspasset har släppt än!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

