Tränar fortfarande

Jag är tydligen extremt dålig på att uppdatera bloggen nuförtiden, men jag lovar att jag inte har slutat träna eller blogga! Det är bara lite sämre ställt med det p g a arbete och annat. Thaiboxningen ligger halvt om halvt på is. Orken och tiden finns inte där på vardagarna. Jag har ett väldigt fysiskt jobb, så när jag kommer hem vid halvfem så är jag om inte trött, så vrålhungrig. Bommar alltså passen som är vid fem respektive sex. Framåt sju när det finns ett fint boxningspass på onsdagarna, så har jag oftast fastnat i soffan efter intagen middag. Sorgligt men sant. Önskar det fanns pass på fredagar, lördagar eller söndagar, men det gör det tyvärr inte. Min senaste målsättning var att försöka lägga in ett hemmathaipass på fredagen när sambon kommit hem, men hittills har den gått åt pipsvängen. Får ser hur det blir framöver.

Så vad gör jag då undrar ni säkert. Någon promenad i veckan blir det alltid, sedan har jag mitt tråkiga gympass på söndagar. Hur mycket jag än förmår så kan jag inte förmå mig själv till att tycka det är roligt att gå och träna styrka på gym, så emellanåt bommar jag det. Då kompenserar jag å andra sidan med promenad och någon liten situps och armhävning eller så. För det mesta lyckas jag i alla fall komma iväg. Styrka en gång i veckan kan tyckas riktigt lite, men i kombination med mitt slit på jobbet så har jag faktiskt ökat i styrka.

Igår var det tänkt jag skulle dra till gymmet, men vissa omständigheter gjorde att det sket sig fullständigt. Påbörjade istället vad som var tänkt som ett enklare styrkepass med hantlar och annat härhemma, bara för att en bit in stå och köra lite skuggthai. Det var så roligt så sambon frågade om jag ville han skulle hålla mittsar åt mig och voilá så hade vi ett rejält pass. Skippade alla slag och fokuserade helt på sparkar och knän. Oj vad jag har tappat i smidighet nu igen. Höga kickar gick inte alls bra. Blir till att bita ihop och börja om från början där. Sambon var förstås en utmärkt slavdrivare/tränare så jag fick veta att jag levde. Idag har jag så mycket träningsvärk överallt att jag fasar för morgondagen. Det kommer vara värre imorgon. Nåväl, det var klart värt det! Var verkligen supernöjd efter mitt avslutade pass, det var så enormt skönt och härligt! Har saknat thaiboxningspassen.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Thaiboxning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

