Rosboll

Jag provar på att göra en rosboll med styrolitboll som grund och rosor av crépepapper fastklistrad på den. Tog det jag hade hemma av en röd nyans och nu när jag gjort rosor av det jag hade så konstaterar jag att jag inte ens lyckats täcka halva bollen. Det blir till att köpa crépepapper och göra klart rosbollen. Tar en halv evighet, men rosorna blir finare än man tror! Inte helt lätt att göra dem i början, men nu har jag fått in snitsen.

Till skillnad från större massan som gör sådana här rosor, så kör jag inte på den superenkla bara rulla papperet. Istället följer jag en guide från youtube där slutresultatet ser betydligt mer ut som en ros än den enkla varianten. Du viker och vrider för varje rosblad. Tar inte särskilt mycket längre tid att göra dem! Inte heller håller jag på och limmar under tiden jag formar rosen. Jag binder istället åt rosen med snöre på sluttampen, så håller den formen. Innan jag limmar fast rosorna en och en trimmar jag botten med en sax.

DSC_3710_mini

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Pyssel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

