Kiropraktorn nästa

Det går så där med träningen just nu. Förra veckan fick jag hoppa mitt favoritpass då jag vaknade upp med känningar i ryggen den dagen. Körde ett hemmapass dagen därpå, med slag, sparkar och lite allmän fys. Med lätt träningsvärk dagen därpå slet jag som vanligt på jobbet.

Under tisdagen drog jag tydligen upp någon form av skada i vänster skuldra, vilket gjorde att precis allt gjorde ont. Bet ihop så gott det gick och jobbade på, men försökte i största mån undvika att göra sådant som belastade den sidan allt för mycket. Ogräsrensning och blåsa löv funkade något så när. När jag sedan kom hem och tiggde till mig massage så visade det sig att jag hade en svullnad på vänster sida och det var från den all smärta strålade ut i axlar, nacke och skulderblad.

Dagen efter det skulle jag boka tid där vi har företagshälsovård, men den enda lediga tiden den dagen kunde jag inte. Blev beordrad att ringa dagen därpå. Allt eftersom dagen led så minskade smärtan, så det var lite halvt om halvt motvilligt jag ringde dagen därpå. Beskedet jag fick var att höra av mig direkt till kiropraktorn istället.

Vid det laget gjorde det knappt ont överhuvudtaget, så jag tänkte avvakta. Jobbade på som vanligt, fast åkte dit på ett jobb där det var en del slita och dra, vilket jag förstås fick sota för dagen därpå. Då gjorde det riktigt ont igen och var svullet. Nu lyckades jag äntligen höra av mig till kiropraktorn och boka tid. Lyckades landa en till måndagen.

Under helgen har det gjort ont inte bara i vänster sida, utan även en aning i höger och nere i ländryggen. Jag är tydligen duktigt trasig nu och har därför fått hoppa träningen även denna helg. Eller ja, en promenad har det förstås blivit och jag ska väl förhoppningsvis lyckas dra med maken på ytterligare en idag. Bättre än ingenting, men jag längtar efter att få träna! Jag som hade tänkt prova på ett nytt pass och allt med min favoritledare T! Ett som går på fredagseftermiddagen, vilket är något jag har efterlyst. Hoppar hellre lördagspasset och kör ett fredag och ett söndag. Men men, nu får det vänta tills jag har fått ordning på muskler och leder.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Arbete, Träning, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Kommentera

