Zeta antipasti

Till min stora lycka kom jag med på buzzadorkampanjen för Zeta antipasti! Antipasti är helt enkelt förrätter, eller helt enkelt italienskt småplock. Hur gott som helst för en sådan som jag som älskar italiensk mat.
antipasti_buzz

De produkter jag fick var Tapenade på svarta oliver, tapenade på oliver och kapris, halkidikioliver, creme av kronärtskocka, vitlöksgrissini, crostini, minimozzarella och soltorkade tomater. Sedan tidigare hade jag en tapenade med chili, samt en 36 månader lagrad parmesanost och lite fikonbalsamvinäger. Olika sorters salami finns alltid hemma, så det var bara att festa loss på plockmat.

Favoriterna blev crostini och den vanliga tapenade. Skulle kunna äta mängder av det. Överlag var allt gott, förutom att vitlöksgrissinin krävde någonting till för att inte bli tråkig. Jag körde med lite olika kombinationer, bland annat med att linda parmaskinka eller salami runt, men min favorit blev att dippa grissinin i en färskost med ruccolapesto. Om man ska äta grissini rätt upp och ned så föredrar jag egentligen den tjockare varianten, inte den här smala jag fick prova på i kampanjen.

Andra goda kombinationer: minimozzarella och soltorkade tomater, oliver och parmaskinka och/eller salami, crostini med creme av kronärtskocka och toppad med ruccola. Crostini och vilken som helst av tapenadeversionerna, gärna toppad med färsk basilika. Parmesanost i kuber med fikonbalsamvinäger på och oliver till. Örtmarinerad cocktailtomat, basilika och minimozzarella. När det gäller grissinin kan jag konstatera

Jag kan verkligen rekommendera zetas antipastiprodukter, men lyxa gärna till det genom att kombinera med andra riktigt fina råvaror så får ni enkel och god plockmat på ingen tid alls!

antipasti_buzz

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

