Nytt år, nya tag

Det var meningen att jag under december och januari skulle försöka komma i form igen, men det har i vanlig ordning inte alls gått bra. December var fyllt av stress och smärta, så det gick inte att träna. Ja inte mer än att ta långa promenader. Efter annandag jul åkte jag dessutom dit på förkylningen från helvetet. Inte särskilt oväntat då jag hade gått och dragit på något sedan november. Något som låg där hela tiden men alltså inte fick fäste förrän det värsta julfirandet var över. Förkylningen däckade mig i en vecka och efterföljande vecka var en jag-är-fortfarande-inte-kry-men-kan-åtminstone-återuppta-promenaderna-vecka.

I skrivande stund har jag fortfarande hosta som sitter i sedan förkylningen, även om den äntligen verkar vara på väg bort. Lite hosta morgon, middag, kväll, men inte de där hysteriska anfallen som tidigare och inget däremellan. Så, idag ska det bli av. Det första ordentliga passet på en halv evighet! Nu när jag i princip har tappat all muskelmassa och lagt på mig något trivselkilo… Känns som om jag är tillbaka på den ruta jag befann mig på för ett år sedan. Illa!

Hur som helst, dagens pass blir att prova på boxfys på mitt gym. Med tanke på vem som håller i det (min favoritgruppledare) så tror jag att det finns en liten chans av att det kan bli bra. Det lilla jag annars har sett av boxfys har sett ut att ligga mil under min nivå, men å andra sidan har jag inte kört thai på väldigt länge, så jag ser det här som en mjukstart. Jag hoppas att mina misshandlade muskler ska hålla och att jag inte får surt för det hela imorgon. Träningsvärk räknar jag dock med, men det är rätt sorts smärta!

För övrigt ska jag med start imorgon sätta igång med ett enklare träningsschema här på hemmaplan. Har införskaffat en bok som hjälp på traven och känner mig åtminstone smått peppad. Lyckas jag bara komma igång ordentligt de här två veckorna som är kvar innan jag börjar jobba igen, så ska jag förhoppningsvis ha drivet att fortsätta med det sedan. Hoppas hoppas!

Veckans plus: väldigt många långa promenader på glashala vägar. Gratis kondition och balans!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Detta inlägg publicerades i Träning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar