Den visste var den tog

Oj oj, idag känner jag mig som en ledbruten gammal gumma. Gårdagens träning tog enormt mycket. Det värsta är nog att jag inte riktigt kände hur mycket den tog när jag utförde de olika övningarna. Ja, mer än armhävningarna då, för där sade armarna ifrån ganska snabbt att det var tungt och jobbigt. Jag klarar inte alls så många armhävningar på tå som jag önskar, men det är bara att jobba vidare för att försöka återfå den forna glansen på den fronten.

Övningsmässigt var det fokus på överkroppen, men i och med att jag ”råkade” ta en 1,5 timme lång promenad pulsandes fram i den ständigt fallande snön, så fick benen arbeta rätt bra de med. Känner av ny träningsvärk där. Annars är det armar, axlar, rygg, bröst och mage som skriker idag. En tom tekopp är för tung. Att ens sträcka upp armen och öppna skåpet är egentligen för tungt. Ja, ni förstår vidden av min träningsvärk. Å värre kommer det bli imorgon, när det är tänkt att jag ska köra ett helkroppspass med all denna träningsvärk, som vid det laget kommer vara fördubblad. Tur jag har en ren vilodag idag i alla fall. Riktigt ren, för jag har inte ens brytt mig om att ta en promenad. Det snöar på rätt bra idag med och mina ben pallar inte ytterligare en dags pulsande, inte när det blir styrkeövningar för dem imorgon.

Heja mig i alla fall, för att ha kört en hel del träning de senaste dagarna!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Detta inlägg publicerades i Träning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar