Vissa dagar…

… är yngsta bengalen oerhört billig. Som idag. Odågan väckte mig klockan sex och jag var uppe en snabbis men gick och lade mig igen, utan att ge honom frukost. Det resulterade i en trasig lampa och en trasig (tror jag) liten högtalare. Plus en sur matte som gick upp för att rycka ur nödvändiga sladdar och annat. Så, alla ni med envisa bengaler: det där tipset om att ignorera katten tills den ger upp fungerar inte på alla individer. Inte om katten är smart nog att veta att du är hemma och vaken.

Uppenbarligen kunde jag inte gå och lägga mig igen efter att ha städat upp efter odågan. Det blev till slut frukost till mig och katterna, samt lite nätsurfande. Kanhända försöker jag mig på att sova ett par timmar till om en stund.

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Detta inlägg publicerades i Katterna. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar