Bästa nyårsfirandet på länge

Slutet på 2010 blev i alla fall bra, något annat kan jag inte säga! Firade hemma hos J och det var jättetrevligt. God mat som jag mumsade i mig utan problem (yey!), en hel del pratande, lite filmtittande och ännu mer mumsande fast på godis och snacks. Jag svär, det känns som om jag åt konstant när jag var där och risken var överhängande för att jag skulle rulla hemåt. 😉

Lite innan tolv begav vi oss ut med glas och skumpa för att kunna avnjuta lite fyrverkerier. De som känner mig vet att jag ytterst sällan intar något alkoholhaltigt, men på nyår kan man åtminstone vara säker på att se mig dricka champagne. Hur mycket beror på vilken sort det bjuds på. Årets, ja det blir faktiskt årets, var inte så tokig. Minns inte riktigt vad den hette nu, men det var något dubbelnamn jag inte druckit tidigare. Trots att jag ätit som en tok hela kvällen så steg skumpan mig åt huvudet. Då drack jag väl ändå inte mer än sammanlagt lite mer än ett glas, men det var fullt tillräckligt. Är otroligt billig i drift på det sättet och det är väl inget jag planerar att försöka ändra på heller.

Kvällen avslutades med att glo klart på filmen och sedan var det läge att nöjt traska hemåt i det blåsiga blidvädret. Kan man tänka sig, jag hade medvind nästan hela vägen hem, inte illa! Väl hemma (klockan var lite efter två) möttes jag av överlyckliga katter. Stackarna hade varit ensamma vid tolvslaget, vilket väl var första gången någonsin. De hade i alla fall klarat sig bra, men var som sagt väldigt glada att se mig och det slutade med att jag låg i sängen med alla tre katterna som sällskap. Det händer inte ofta ska ni veta då Arion inte är något gosmonster, men tydligen hade alla tre missarna ett stort behov av att vara nära mig, för de låg kvar hela högen. Mysigt men alldeles enormt varmt! Alltså kunde jag inte somna och timmarna gick. Det blev bara vila och gos med katterna.

Vid sextiden trillade T & L in genom dörren, varpå alla katterna skulle ut och kolla läget. Så gick det med det mysandet. L skulle sova över till min stora motvilja. Ja alltså jag är dålig på när folk inkräktar på min privata sfär, vilket innebär att jag antingen sover dåligt eller inte alls när det är övernattande gäster. I det här fallet blev det inte alls. Jag gav upp vid sjusnåret och gick upp, utan att ha fått någon sömn för fem öre. Är supertrött och överväger att se om det är möjligt att somna nu ändå. Det är åtminstone bara en katt i sängen nu och hon ligger nere vid fotändan, så jag skulle inte behöva bli så varm. Vi får se!

Idag fyller lillasyster år också, ska ringa och gratta henne sedan. 🙂 Hoppas hon blir nöjd med sin present!

Om h7elieng

- energisk och för tillfället träningstokig hortonom med en passion för fantasyböcker, djur och natur.
Detta inlägg publicerades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar